luni, 6 aprilie 2009

Gogosi Ciambelle (Italia)

Reteta initial am preluato de la Iulia, dar mama retetei este de fapt Laura Adamache, le multumesc enorm de mult la amandoua, este reteta perfecta pentru gogosi, multumesc.
Ingrediente:
Pentru maia:

80g faina

1 plic drojdie uscata

50ml apa

Pentru aluat:

360g faina

120g zahar

Un praf de sare

1 plic zahar vanilinat

80g margarina

2 oua intregi

2 galbenusuri

Ulei pentru prajit

Pentru ornat:

zahar pudra, glazura, dulceata

Mod de preparare

Intr-un castron punem faina, 1 plic de drojdie uscata
Se pune si apa.
Si framantam o maia care se cresteaza.
Se lasa la crescut intr-un bol cu apa pentru 15 minute.
In alt castron se pune faina,se adauga zaharul tos.
Se pune zaharul vanilinat.
Praful de sare
Margarina, ouale intregi si galbenusurile.
Si maiaua dospita si scursa bine de apa.
Se framanta un aluat si se lasa la dospit timp de 1 ora.
Dupa ce a crescut aluatul ne apucam de treaba.
Se intinde o foaie nu prea subtire dar nici foarte groasa, sa fiec c-am de 1 cm maxim.
Taiem cerculete (eu am taiat cu paharul)
Dupa care am luat un dop de la o sticla de suc si am decupat cerculetele.Normal se mai lasa la crescut inca 20 de minute, insa eu nu le-am mai lasat deloc.
Se prajesc in ulei incins.
Pana se rumenesc foarte frumos.
Se tavalesc prin zahar vanilinat sau se pot trece prin glazura sau dulceata. Sunt absolut minunate, pufoase si un gust de neuitat.
Au fost absolut dementiale, am facut doua zile la rand.

9 comentarii:

Teo spunea...

desi nu ma omor eu cu facutul aluatului dospit, reteta suna f bine! Mai ales ca noi suntem fani gogosi :D

Vicky spunea...

Nici mie nu-mi prea place ca trebuie sa astept atata timp, dar nu am ce face daca vreau ceva bun trebuie sa fac.

Paradis spunea...

Arata tare bine gogoselele tale,si seamana tare cu donuti nostri americani.Am salvat si eu reteta Laurei,dar nu stiu cind le vine rindu.O zi faina.te pup.

Vicky spunea...

Sunt foarte bune si gustoase de te lingi pe degete, o zi buna iti doresc si tie, pupici.

iulia spunea...

Super ti-au iesit gogoselele, Vicky!! Pupp si un week-end placut iti doresc!! :)

LauraAdamache spunea...

Vicky draga credeam ca dupa muntele de gogosi devorate in Germania nu o sa mai am pofta de ele cel putin un an. Dar acum ca le-am vazut pe ale tale zau ca imi vine sa ma apuc sa le refac si eu. Te pup draga mea si ma bucur mult ca ti-au placut!!

Vicky spunea...

Multumesc pentru superba reteta, sambata seara am refacut gogosile, sunt o mare nebunie.

Razvan Pascu spunea...

Par gustoase!

Vicky spunea...

Iti spun eu sigur Razvan ca sunt foarte gustoase.

Bianca

Lilypie Second Birthday tickers

Faceți căutări pe acest blog