joi, 4 decembrie 2008

Prajitura televizor

Reteta este de la albinuzza,de pe culinar, postata sub numele de Prajitura televizor...chiar LCD:)

Ingrendiente:
Blat alb:

4 oua
4 linguri de lapte sau apa
4 linguri de zahar
8 linguri faina
o lingurita praf de coptSeparam albusurile de galbenusuri.
Albusurile le batem spuma cu zaharul, laptele si un praf de sare. Se pun galbenusurile, apoi faina amestecata cu praful de copt si se omogenizeaza bine.Se pune in tava tapetata cu hartie de copt 25-30 minute.

Foile maro (2 foi):
125g margarina
5 linguri zahar
1 ou
1-2 linguri cacao
12 linguri faina (adaugam pana nu se mai lipeste de maini)
1/2 lingurita praf de copt
Se amesteca toate ingrendientele si se imparte in doua, coacem doua foi pe dosul tavii.
Crema:
1 kg lapte
175g amidon
300g zahar
2 oua200g margarina
zeama de portocala
Se pune laptele pe foc dar se opresc 100 ml din el care se amesteca cu zaharul, amidonul si ouale batute. Se adauga si zeama de potocala. Cand laptele incepe sa fiarba se adauga amestecul, se amesteca energic in cratita pentru a nu se prinde, pana se ingroasa. Se ia de pe foc, se lasa 10 minute si se adauga margaina si se amesteca incet pana se omogenizeaza.
Eu nu am facut aceasta crema caci am praf de la patiserie si doar o amestec cu lapte pana se omogenizeaza.Dar am pus reteta cremei pentru cele care nu au praf de crema.
Acum prajitura detaliata pas cu pas.
Ingrendientele pentru blatul alb.


Batem bine albusurile amestecate cu zaharul,laptele si un praf de sare.

Albusurile batute spuma.

Se adauga si galbenusurile si se amesteca bine.

Se pune faina amestecata cu praful de copt si se omogenizeaza bine.

Se pune compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si o lasam la copt 25-30 minute la foc potrivit.

Blatul gata copt.

Blatul maro:
Am amestecat toate ingrendientele si apoi coca se imparte in doua si facem doua foi care le cocem pe fundul tavi.

Asa arata jumatate din coca mea, este pentru o foaie.

Am intins foaia si o coc pe fundul tavi cateva minute la foc potrivit se coc foarte repede.

Si una din foile maro coapte pe fundul tavi.

Asamblarea prajituri:
Punem primul blat de cacao si peste el punem crema de vanilie care eu o am pudra si o fac cu lapte.

Peste crema de vanilie punem blatul alb apoi crema de ciocolata care o inindem uniform.

Am pus si ultima foaie maro care sa cam rupt caci era foarte frageda si oricum nu se vede ca o imbracam cu ciocolata.

Topim 1-2 cuburi de ciocolata menajera la bain-marie, adica luam in care avem apa pana la jumatate si-l punem la fiert, cand apa a inceput sa fiarba punem un vas mai mic in care am adaugat ciocolata si amestecam pana se topeste.

Am topit ciocolata si acum o torn repede peste prajitura sa nu se raceasca.

Am intins ciocolata cat de bine am putut si eu.

Nu mi-a placut deloc cum se vedea doar cu ciocolata am pus si nuca de cocos macinata, arata mult mai bine asa.

Si asta este portia soului, care mi-a cerut din prima doua bucati

Sper sa va placa, prajitura a fost foarte buna chiar merita incercata.

4 comentarii:

Dan Gheorghe spunea...

arata foarte bine. apetisant. felicitari!!!

Vicky spunea...

Multumesc foarte mult, dar ce rapid ai fost caci abea am postat-o, multumesc de aprecieri.

Vlaicu spunea...

Am pus blogul tau la Favorites...:)

Vicky spunea...

Ma bucur foarte mult Ana, multumesc ca faci retete de la mine, invatam impreuna sa gatim.

Bianca

Lilypie Second Birthday tickers

Faceți căutări pe acest blog