joi, 12 martie 2009

Cuburi de gheata

Aceasta reteta o am de la Iulia, cu aceasta ocazie ii multumesc din suflet, este o adevarata prajitura, multumesc frumos Gourmandine.



Ingrediente pentru blat:

Ingrediente pentru crema:

Pentru blat:
4 oua
120g zahar tos
1 plic praf de copt
70g cacao
80g faina
Pentru crema:
220g unt
120g zahar pudra (pentru frecat untul)
2 plicuri budinca de vanilie
1l lapte (pentru preparat budinca)
250g zahar tos (pentru preparat budinca)
Pentru frisca:
3 plicuri praf de frisca Dr. Qetker
450ml lapte rece
Pentru insiropat tortul:
150ml apa
1 fiola esenta de rom
3 linguri zahar tos
Mod de preparare:
Intr-un castron punem faina cu praful de copt.

Albusurile se bat spuma, sa fie bat.

Apoi adaugam zi zaharul si omogenizam bine.

Adaugam galbenusurile frecate bine peste amestecul de albusuri.

Compozitia omogenizata dupa ce am amestecat bine cu galbenusurile.

Adaugam faina in ploaie si nu se mai foloseste mixerul, de acum folosim o paleta cu care amestecam de jos in sus.

Se adauga si cacaoa.


Compozitia rezultata se toarna intr-o tava tapetata cu hartie de copt, se niveleaza daca este nevoie si o dam la cuptorul preincalzit, la foc potrivit timp de 30 minute, se incearca daca este copt (cu o scobitoare).


Cand blatul este copt il lasam pe un fund sa se raceasca.

Prepararea siropului pentru insiropat blatul:
Punem intr-un castronel apa.

Punem si esenta de rom, eu am pus o sticluta.

Amestecam pana cand zaharul se topeste.

Cu siropul obtinut insiropam blatul.

Prepararea budinci:
Pentru budinca punem intr-o cratita 800ml lapte la fiert.
Separat intr-un castron punem cele doua plicuri cu praf de budinca.

Apoi adaugam 200ml lapte peste praful de budinca

Adaugam si zaharul.

Si amestecam pana se dizolva totul.

Adaugam in cratita peste lapte.

Amestecam incontinu pana incepe sa se ingroase dupa care luam craticioara cu budinca de pe foc si o lasam la racit.

Cat timp se raceste budinca, amestecam untul cu zaharul pudra pana obtinem o spuma.

Frecam untul bine pana devine spumos.

Dupa ce s-a racit budinca, adaugam untul frecat, peste budinca si amestecam bine pana se incorporeaza complet si obtinem o crema omogena.

Intr-un vas se bate frisca, eu am avut lichida.

Am batut frisca bat,

Asamblarea prajituri:
Peste blat se pune crema de budinca.

Peste crema se pune un strat destul de gros cu frisca.

Cu o furculita trasam linii prin frisca, eu nu am mai facut poza asa.

Deasupra radem ciocolata sau putem pune bombonele,nuci, alune, fiecare pune dupa gustul fiecaruia.



6 comentarii:

Anonim spunea...

Draga mea Vicky, SUPERBA ti-a iesit prajiturica!!! Esti o adevarata maestra!! Te pup si mai trec negresit pe la tine, ai numai bunatati pe blog!! :D

Vicky spunea...

Multumesc Iulia, multumesc in primul rand de reteta, mai am multe de invatat de la tine, te pup si te mai astept pe la mine.

ana .araki spunea...

arata super bine prajiturica!!

Vicky spunea...

Mersi frumos, si este si foarte gustoasa, cred ca am sa o mai fac de Paste.

Ela spunea...

Ce bine arata!Am s-o fac si eu cand am timp.Te pup.

Vicky spunea...

Sa o faci cu incredere, caci iti iese sigur si este si foarte buna.

Bianca

Lilypie Second Birthday tickers

Faceți căutări pe acest blog