luni, 9 martie 2009

Mucenici fierti


Igrediente:
Pentru coca de optari:

500 g faina
1 canuta apa
un praf de sare
Mod de preparare:

Se amesteca toate ingredientele bine,

Se framanta un aluat care nu trebuie sa se lipeasca deloc de maini,

Se intinde aluatul nu foarte subtire,

Cu forma de optari se fac mucenici,

Si asa facem din toata coca, optari cu forma,

Punem optarii in tava si ii baga pentru 10 minute la foc iute sa se usuce putin,

Cand sau uscat putin se scot din cuptor si se lasa in tava pana a doua zi,

Fierberea mucenicilor:
Ingrediente pentru zeama:
coaja de la o lamaie rasa
250-300 g zahar (dupa gustul fiecaruia)
1 sticluta esenta de rom
scortisoara
Intr-o oala mai mare se pune apa si un praf de sare si se lasa sa fiarba,

Cand apa a dat in clocot se pun si mucenici si se lasa la foc moale sa fiarba,

Mucenici se gusta sa vedem daca au fiert, nu trebuie sa se zdrobeasca trebuie sa ramana intregi optarii,

Zaharul se pune numai atunci cand mucenici au fiert,

Punem si coaja de la o lamaie rasa,

Se pune si scortisoara dupa gust,se mai lasa 3-5 minute si se stinge focul.

Esenta de rom se pune cdupa ce sa luat oala de pe foc.

Se servesc cu nuca dupa preferinta, cata vrea fiecare.

Sunt delicios de buni.

Se servesc reci.

2 comentarii:

AnaMaria spunea...

Buna Vicky!
Am gasit blogul tau printr-o intamplare si sunt ffff incantata de ceea ce vad aici.Esti o gospodina desavarsita!
Te felicit din suflet!
Vreau sa te intreb de unde ai luat forma pt. optari ca eu nu am vazut niciodata?
Te pup!

Vicky spunea...

Buna Ana_maria, eu am forma de la mama mea care o are de foarte multi ani, in bucuresti se gaseste forma cand apar mucenici atunci gasesti si forma, eu am vazut in cora si auchan, pup si sper sa-ti fi fost de folos.

Bianca

Lilypie Second Birthday tickers

Faceți căutări pe acest blog